100 éves a legendás Converse
Több mint cipő. A Converse egy legendákról,
hősökről és újítókról szóló történet, akiket a sport szeretete köt
össze. A Marquis M. Converse által 1908-ban alapított Converse egy
vérbeli amerikai sportcipő márka, amely közel száz éves autentikus
sporttörténelmet és sportcipő innovációt rejt a fűzők alatt.
Újításai, vezető szerepe, illetve a kosárlabda, tenisz, rögbi és
atlétikai sportok fejlődéséhez és népszerűvé válásához való
hozzájárulása révén a Converse örökre egybeolvasztotta magát az
amerikai sportok lelkével és örökségével.
Több generáción keresztül meghatározó ipari szerepet betöltő
vállalatként a Converse méltán tartja magáról: "America‘ s Original
Sports Company". Gazdag örökségének része a cipő, ami forradalmasította
a kosárlabda sportot, majd világszerte kedvelté vált, a Chuck Taylor®
All Star® – egy valódi amerikai szimbólum.
RetroA
Converse termékei ma már szinte a világ bármely országában elérhető a
sportokat és az autentikus, sportos utcai divatot kedvelők számára. Az
utóbbi években egyre nagyobb teret hódító retro trendnek köszönhetően a
klasszikus Chuck Taylor All Star „tornacsukák” is reneszánszukat élik.
Ezt az 1917 óta változatlan formában megjelenő sziluettet persze régóta
másolják ’no-name’ gyártók és most már más világmárkák is – de míg az
old-school csak egy irányzat, amit bárki követhet, addig a Converse
joggal vallhatja magáról: The First School.
A Converse azonban tudja, hogy sikereit elsősorban nem magának
köszönheti, hanem azoknak a művészeknek és zenészeknek, akik cipőit a
magukévá tették, a saját képükre formálták, ezzel egyedit hozva létre a
piacot elárasztó márkák és termékek között. Így lett a Converse az
eredeti, az eredeti emberek számára.
És pontosan ez az, amiért
közel egy évvel ezelőtt útnak indult egy Brand Democracy elnevezésű
kampány, hogy visszaadja a márkát az igazi „tulajdonosainak”: a
fogyasztóknak. Ezt a célt segíti elő a www.conversegallery.com
honlap is, ahova minden Converse-barát elküldheti és megoszthatja a
világgal saját reklámfilmjeit, képeit, rajzait, verseit, cipő
designjait. Egyszóval bármilyen művészi, kreatív megnyilvánulást,
amihez a Converse adott inspirációt. Ezt az üzenetet hirdeti a márka
szlogenje is: BE ORIGINAL.A
márka hagyományaiból eredően nem csak az utcai divat meghatározója,
hanem a cég alapításáig visszanyúlóan a kosárlabda sport aktív
résztvevője is. Az ’50-es ’60-as évekig – a konkurens márkák
megjelenéséig – a Converse egyedül uralta az amerikai kosárcipő piacot.
A 2003-as fejlesztésű ICON Performance System technológiával
készült cipőivel és a márkának új lendületet adó, ígéretes NBA
játékosok szponzorálásával pedig ismét az élvonalba kívánja verekedni
magát.
Termékpalettáját szélesítendő, a cipők mellett saját ruházati
kollekciót is kínál mind utcai, mind szabadidő ruházati és kiegészítő
termékeivel.